Psalmi sissejuhatus kirjeldab, millises olukorras Taavet selle lõi. Saamueli raamatud räägivad sellest sündmusest (1Sm 22:9): «Siis vastas edomlane Doeg, kes seisis Sauli sulaste juures, ja ...

Paulus kõrvutab kirjas roomlastele Jumala usaldusväärsuse inimeste valelikkusega (Rm 3:4): «Kindel on, et Jumal on tõemeelne, aga iga inimene valelik, nagu on kirjutatud: «...selleks, et sind ...

Psalmis kutsutakse kahel korral üles ohverdama Jumalale tänu (salmid 14 ja 23): «Too Jumalale ohvriks tänu (thysian aineseos) ja tasu Kõigekõrgemale oma tõotused!» ja «Kes toob ohvriks tänu ...

Jeesus õpetab vandumisest (Mt 5:33–37): «Veel olete kuulnud, et muistsele põlvele on öeldud: «Sa ei tohi valet vanduda!» ja «Issandale antud vandeid tuleb pidada!» Aga mina ütlen teile: ...

Psalmis ülistatakse Jumalat kogu maailma valitsejana (Ps 47:9): «Jumal on kuningas rahvaste üle, Jumal istub oma pühal aujärjel.» Jeesus kuulutas Jumala kuningriiki ja selle peatsetsaabumist ...

Psalmi pealkirjaks on «laul armastusest». Hippolytus kirjutab, et kes muu võiks olla Jumalale nii armas, kui Tema enda armas Poeg. Ta viitab Psalmi 2:7 sõnadele, mida ütleb Isa pärast Jeesuse ...

Psalmi pealkirjaks on heebreakeelne sõna maskîl, mis tähendab «tema, kes taipab» või «tema, kellel läheb korda». Sama öeldakse ka Issanda kannatava sulase kohta (Js 52:13): «Vaata, mu ...

Psalmid 42 ja 43 kuuluvad kokku. Neis psalmides pöördub palvetaja kolmel korral enese poole ja kutsub üles ootama Jumala abi (Ps 42:6, 12; 43:5): «Miks sa oled nii rõhutud (perilypos), mu hing, ...

Psalm 41 on hea näide sellest, kuidas on kristlik kirik mõistnud Vana Testamendi teksti kahte paralleelselt mõõdet. Oma kommentaaris Psalmile 41 peab Augustinus seda ühelt poolt kirjelduseks ...
Rohkem